De woeste weg forum logo
Het is momenteel Do Mrt 28, 2024 10:08 am

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Do Mrt 21, 2013 5:58 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee


Onlangs werd ik door sommigen van mijn vrienden gewezen op dit getuigenis van Rachel Barkey. Ik vond het een mooi en soms ontroerend verhaal. Ik wil haar geestelijke staat niet ter discussie stellen. God alleen is Rechter die het beslist. Nu moet ik zeggen dat ik op dit gebied jegens buitenlanders vaak toegeeflijker ben dan bij mensen uit onze gereformeerde gezindte....waarvan je soms een ingestudeerde bekering ofwel een papagaai te horen krijgt waaraan kraak nog smaak is.
Toch miste ik in het getuigenis van deze vrouw de verlorenheid van haar bestaan waarvan ze verwaardigd werd om door een geschonken geloof tot Jezus Christus de toevlucht te nemen. Of het allemaal echt is hangt natuurlijk niet af van hoe mooi we onze bekering kunnen vertellen. Ik weet overigens ook niet hoe goed deze vrouw dit verhaal heeft voorbereid. Allemaal best moeilijk in te schatten. Daarbij heb ik ook niet zo gelet op haar kleding en make up. Het ging mij in deze eigenlijk temeer om de inhoud. Ik vroeg mezelf tijdens het zien en luisteren innerlijk zo af, of het mogelijk is om in zulk een getuigenis te vergeten te vertellen hoe Christus Jezus en dien gekruist in de verlorenheid van je bestaan jouw Zaligmaker werd. Kortom, ik miste een geestelijke kruisdood in haar getuigenis....of ben ik volgens u hierin te kritisch?

Ik sprak hier weleens over met een goede vriend van mij uit Friesland. Hij stelde deze vraag aan mevr. Mijnders Van Woerden die zending bedreef in de oerwouden van Suriname. Daar kwamen mensen tot verandering en uiteindelijk tot waarachtige bekering. Toen zij aan een bekeerde indiaan vroeg hoe dat bij hem gegaan was, vertelde hij in zijn eigen woorden wel degelijk van de vloek en de veroordelingen van Gods heilige wet....en hoe hij daaronder zijn bestaan verloor voor God, en hoe in deze verlorenheid Christus Zich aan zijn ziel openbaarde. Dat is hetgeen wat ik een beetje miste in het verhaal van Rachel Barkey. Het kan dus zijn dat deze vrouw dit ook heeft doorleefd, het kan ook zijn dat iemand dit in andere termen verteld als hoe wij dit gewend zijn te horen..... maar daar gaat het mij niet zozeer om, wat ik me dus afvroeg is: IS HET MOGELIJK OM DIT TE VERTGETEN TE VERTELLEN...??

VOOR MIJ PERSOONLIJK MAAKT DIT HET WONDER VAN ZALIGWORDEN JUIST UIT. GRAAG UW REACTIE.

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 23, 2013 10:25 am 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 23, 2013 2:00 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Okt 26, 2012 9:15 pm
Berichten: 2
Geliefden,

Deze vrouw is al niet meer op deze aarde. God heeft al besloten. Ik denk dat we er wijs aan doen hier niet via een forum te gaan bediscussiƫren of het nu wel of niet echt is bij Rachel Barkey.
Want waar gaat het nu om? Om wat iemand vertelt? Nee. Er zijn zoveel "bijzondere" verhalen en zogenaamde bekeringen en bekeringsverhalen. En wij maar met ons meetlatje erbij. Dan weeg je woorden.
Daartegenover staat het Woord: aan de vruchten kent men de boom.
En: liefde.

Ik geloof op grond van bovenstaande woorden (vruchten en liefde) dat deze vrouw Boven is. Want ze verspreid de geur van Christus. En wij?

Het enige wat ik jammer vind/vond in dit getuigenis is een (typisch Amerikaanse) dwaling, namelijk wat ze zegt op grond van Jesaja 53 vers 6b. Dat weegt bij mij zwaarder dan wat "missen" in het getuigenis.

Dus: sluit aub dit onderwerp.....


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
POWERED_BY
Vertaald door phpBBservice.nl.