De woeste weg forum logo
Het is momenteel Do Mrt 28, 2024 4:51 pm

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 65  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Do Nov 08, 2012 9:41 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Do Nov 08, 2012 9:59 pm 
Offline
Moderator

Geregistreerd: Do Okt 04, 2012 7:56 pm
Berichten: 27

_________________
Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. (Matth. 10:34)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 09, 2012 3:13 pm 
Offline
Moderator

Geregistreerd: Ma Okt 08, 2012 9:43 am
Berichten: 24
Hieronder volgt de last die de HEERE ds. Kort heeft opgelegd, hetgeen hij (nog eens) aanhaalde in zijn dankdagdienst van 7 november jl. En dan met nadruk 'wederleg, bestraf, vermaan in alle lankmoedigheid en leer.' Hij sprak in de ochtenddienst over Psalm 10:16: 'De HEERE is Koning eeuwiglijk en altoos'. Zou de HEERE, die de Koning der koningen is, hem deze last die Hij hem heeft opgelegd ook niet de bekwaamheid hebben geschonken? Ik denk, nee, ik ben daar 'ten volle van verzekerd', dat dit zo is. En die hem komen te beluisteren zullen dat beamen. Waarom? Omdat het is naar Gods Woord en dat is de Waarheid, het is zo.

2 Tim. 4: 2 Predik het woord; houd aan tijdelijk, ontijdelijk; wederleg, bestraf, vermaan in alle lankmoedigheid en leer. 3 Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden; 4 En zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen. 5 Maar gij, wees wakker in alles, lijd verdrukkingen; doe het werk van een evangelist, maak, dat men van uw dienst ten volle verzekerd zij.

wederleg
Namelijk de dwalingen dergenen, die de waarheid nog niet weten of niet toestaan

in alle lankmoedigheid
Dat is, zonder hevigheid of bitterheid, verdragende geduldig der mensen onverstand en onbescheidenheid. Zie Gal. 6:1; 2 Tim. 2:24.

leer
Dat is, zo, dat de hoofdstukken der leer altijd klaar en duidelijk voorgedragen worden.

verdragen; maar
Dat is, niet alleen niet aannemen, maar ook niet willen toestaan dat deze hun voorgedragen wordt


Ik heb ds. Kort in 2006 eens persoonlijk gevraagd waarom hij in onze gemeenten de onbijbelse leer niet wederlegde. Hij wees mij toen op: 2 Tim. 2:24 En een dienstknecht des Heeren moet niet twisten, maar vriendelijk zijn jegens allen, bekwaam om te leren, en die de kwaden kan verdragen; 25 Met zachtmoedigheid onderwijzende degenen, die tegenstaan; of hun God te eniger tijd bekering gave tot erkentenis der waarheid; 26 En zij wederom ontwaken mochten uit den strik des duivels, onder welken zij gevangen waren tot zijn wil.

Ik ben dankbaar -mocht het een rechte dankbaarheid zijn- dat hem nu de last is opgelegd om die verschrikkelijke drog-, dool- en dwaalgronden (zoals ds. Du Marchie-van Voorthuijzen zich wel uitdrukte), zoals die wordt geleerd in de rechterflank van onze gezindte te weerleggen!


ds. Kort gaf er ook nog een waarschuwing bij. Ik zeg het met mijn eigen woorden. Wanneer deze leer niet zal worden aangenomen, dan zal de HEERE onze rechterflank van onze gereformeerde gezindte voorbijgaan en dan zal gelden hetgeen wij in Lukas 14 kunnen lezen: En dezelve dienstknecht weder gekomen zijnde, boodschapte deze dingen zijn heer. Toen werd de heer des huizes toornig, en zeide tot zijn dienstknecht: Ga haastelijk uit in de straten en wijken der stad, en breng de armen, en verminkten, en kreupelen, en blinden hier in. En de dienstknecht zeide: Heere, het is geschied, gelijk gij bevolen hebt, en nog is er plaats. En de heer zeide tot den dienstknecht: Ga uit in de wegen en heggen; en dwing ze in te komen, opdat mijn huis vol worde.

Hij heeft het menigmaal gezegd, dat hij liever de stad Rotterdam ingaat, dan dat hij te maken heeft met de (verkeerd) vrome godsdienst in onze gemeenten (want die weten het toch al). Maar de HEERE wil dat hij nog voortgaat in onze gemeenten en daarom blijft hij nog, want hij volgt zijn goede Meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2012 10:01 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 14, 2012 11:50 pm 
@DJK: Je stelt in chocoladeletters vast dat het schrijven van de heer Bunt (die ik overigens niet ken) uit de hel komt.
Ik denk dat je die terminologie niet mag gebruiken als je niet op goede gronden weet dit geschrift te veroordelen.

Ik zou daar gaarne een onderbouwing voor zien.
Oordeelt niet, opdat gij niet veroordeeld wordt.

Ik ben zo vuurbang dat DJK en al zijn aanhang het beter weten dan de Drieënige God, ja sterker dat ze God voorschrijven hoe Hij een mens moet bekeren.
Daarbij vergetend dat God in alles souverein is en toebrengt allen die Hij heeft liefgehad, terwijl zij nog zondaren waren.

Lieve mensen, leest toch de prediking van de Allerhoogste Prediker.
Die preken zijn eenvoudig, zuiver, ontdekkend, vol van Zijn Genade, terwijl aan het recht Gods niets wordt afgedaan.
Uit Genade, ja loutere Genade zijt gij zalig geworden, uit Hem, door Hem om het eeuwig welbehagen.

Psalmen 116:6
De HEERE bewaart de eenvoudigen; ik was uitgeteerd, doch Hij heeft mij verlost.

In die bewaring alleen zijn wij geborgen.

Ik kan vermoeden welke reacties hierop loskomen, maar ik blijf toch vasthouden aan Hem Die de woorden des eeuwigen Levens heeft, en zulks door Zijn verzoening en voldoening alles heeft betaald, en dat uit gadeloze Liefde van de Heere Jezus Christus tot Zijn Vader.

Beste mensen laten we toch niet vergeten waar het in feite over gaat.
Laat Gods Woord en de leiding van de Heilige Geest ons leven zijn voor tijd en eeuwigheid.
Juist zoals de HC het verwoordt in Zondag 1: Wat is uw enige troost, beide in leven en sterven.

Die Troost nu wens ik u allen van harte toe!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: Do Nov 15, 2012 12:16 pm 
Offline

Geregistreerd: Wo Okt 17, 2012 5:41 pm
Berichten: 12
--


Laatst gewijzigd door bedroefde op Vr Dec 21, 2012 1:37 am, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Do Nov 15, 2012 3:32 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Okt 05, 2012 8:23 am
Berichten: 140
Geachte mede schrijvers uw reactie op bovengenoemde roept veel op en dat zegt veel, van wat er alzo omgaat in onze kerken, bijeenkomsten en niet te vergeten in onszelf.

Vooral het laatste onszelf, de een heeft een menig, de ander verwerpt, de volgende weerlegt, de een weerlegt en of verwerpt op Gods Woord, ieder wil hier zo zijn punt maken en halen, maar waar gaat het nu werkelijk over of beter gezegd waar moet het over gaan, volgens mij moet het enige uitgangs punt zijn Hoe kom ik in een verzoende betrekking met God!
Dat ik is een persoonlijke zaak een eenzijdig Gods werk, gewerkt in onze ziel, en als we daar van weten zal het een wonder zijn voor wie dat aangaat, daar kan je nooit boven uitkomen, dan ga je ie ander niet de maat zetten dan ga je zien wie ben ik voor de Heere.
Het ware geloof verenigt met Christus, heeft ook Christus als het Voorwerp. Er is nooit enig geloof dat waar is, als het niet verenigt met Christus.
Laten we dan ook waakzaam zijn, oplettende wat we schrijven en waarover, bedoelen we onszelf er mee of de Heere, waarom schrijf ik dit om het volgende,
Een aantal maanden geleden ben ik op deze website DWW terecht gekomen ik was en ben zoekende, zo zullen meerdere dit zijn maar dit terzijde en toch niet echt, uw eertijds kent u dat nog, weet u daar nog van? Hoe goed was het toen als uw eens onderwijs kreeg van een waar kind van de Heere, dat zal ook wel eens goed pijn gedaan hebben om geconfronteerd te worden met jezelf, maar als het uit ware liefde is die voortkomt uit Hem proef en ervaar je dat.
Het hier en nu, wat zou nu zo een zoekende ziel denken van al wat er geschreven wordt hier? Brengt het hem / haar naar de Heere of brengt het hem / haar er vanaf?
Ik hoop het eerste, die hebben dan wel de vaders in het geloof nodig, tot onderwijs, zoals u eens eertijds bent onderwezen op grond van Zijn onfeilbaar Woord, en ik doel nu op echte vaders in het geloof onderwijs gekregen van Boven.
Laat ons hier aan denken, niet boven elkaar gaan staan, maar er naast gaan zitten, misschien nog beter er naast gaan liggen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Do Nov 15, 2012 4:31 pm 
Offline

Geregistreerd: Wo Okt 17, 2012 5:41 pm
Berichten: 12
--


Laatst gewijzigd door bedroefde op Vr Dec 21, 2012 1:40 am, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Do Nov 15, 2012 5:42 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 16, 2012 1:02 am 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 65  Volgende

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
Vertaald door phpBBservice.nl.