De woeste weg forum logo
Het is momenteel Do Mrt 28, 2024 5:12 pm

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 65  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2012 12:39 pm 
Offline

Geregistreerd: Di Dec 11, 2012 8:48 am
Berichten: 48


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2012 12:56 pm 
Offline
Moderator

Geregistreerd: Do Okt 04, 2012 11:42 am
Berichten: 36
Berea,


Zo aan uw antwoord hierboven te lezen, heeft u vast het boek het boek van ds Kort niet gelezen...

Hij weerspreekt juist deze leerstelling..over Wedergeboorte in engere en ruimere zin...
Dit is dus een van de dwalingen die nav de leer van dr Comrie de kerk binnen zijn geslopen...
Dr Steenblok leert dat ook in zijn dogmatiek dat een mens wedergeboren wordt in engere en ruimere zin...ds Kort schrijft hier gefundeerd op de Heilige Schrift dat dit dus echt een dwaling is en (zie pag 140, 141 enz...) leert dat er EEN WEDERGEBOORTE is die BEWUST plaats vind in een gerechtvaardigde ziel!

U haalt trouwens Calvijn er bij aan...kunt u ook aangeven WAAR Calvijn zo schrijft over de wedergeboorte??

Als u het boek van ds Kort niet hebt ben ik best bereid een gedeelte ter verduidelijking hier neer te zetten, maar ik neem aan dat iemand die met dit forum mee praat toch op zijn minst ook weet waar we het over hebben...en op zijn minst het boek gelezen heeft, ga althans niet af op...van horen zeggen...!!!

Maar ik zou zeggen..lees en herlees het maar eens goed...en doe het biddende...en vraag om verlichting van uw verstand!

HGR J.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2012 1:07 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Okt 05, 2012 8:23 am
Berichten: 140
Er is geen verwarring, dan alleen bij u, als de Heere is overgekomen IS ER GELOOF als dat er niet is is de Heere niet overgekomen, ontwaak uit deze duisternis laat u niet bedriegen, als de Heere u heeft vrijgesproken, bent u vrij.

Zoals bovenstaand bericht lees eerst het boek, mogelijk brengt het u op de knieen i.p.v in vijandschap, het moet nood worden in onze ziel, en nog maals wil ik het benadrukken zoals J. Warburton schrijft, Heere ze zeggen dat ik niet bekeerd ben, en lees dan deze geschiedenis maar eens na u hoeft het met geen een ds eens te zijn nog met mij maar wordt het maar met de Heere eens.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2012 1:48 pm 
Offline

Geregistreerd: Di Dec 11, 2012 8:48 am
Berichten: 48


Laatst gewijzigd door berea op Ma Dec 17, 2012 4:32 pm, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2012 1:51 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Okt 05, 2012 8:23 am
Berichten: 140
Dat heb ik gedaan het brengt u bij DJK en niet bij de Heere dat is inhoudelijk en de inhoud, alles wat het brengt buiten de Heere is het niet, en zal het ook nooit zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2012 2:07 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Okt 05, 2012 8:23 am
Berichten: 140
Dit kreeg ik vanmorgen in mijn mailbox, ik heb het al vele malen gelezen, en dan alle berichten hier ik en u u wij weten het allemaal, maar weer kom ik er achter ik weet niets 12 jaar en dit schrijven, tja wij moeten worden als een kind,


Duiven
+
Hallo jongens en meisjes ik doe mijn spreekbeurt over duiven;
+
Ik heb mijn spreekbeurt in 5 punten verdeeld:
 1. Voorwoord.
 2. Duiven uit de Bijbel.
 3. Soorten duiven.
 4. Meer over duiven.
 5.foto’s en vragen.
+
1. Voorwoord
• Ik doe mijn spreekbeurt over duiven omdat ik duiven erg mooi vindt, en duiven een mooie betekenis hebben.
• Ik hoop dat jullie mijn spreekbeurt interessant vinden.
+
2. Duiven uit de Bijbel.
Duiven zijn in ons land erg bekend, je ziet ze in de stad maar ook op andere plaatsen. Het zijn mooie vogels.
Duiven zijn geen roofvogels, die andere dieren aanvallen en verslinden, het zijn zachtaardige dieren. Als andere dieren hen kwaad willen doen verschuilen ze zich, in Israël verschuilen ze zich in de kloven van de steenrotsen, Een kind van God wordt soms ook en duif genoemd die zich verschuild bij de Heere. De Heere zegt in Zijn Woord in Hooglied 2:14 Mijn duiven zijnde in de kloven der steenrots, in het verborgene ener steile plaats doe Mij uw stem horen. En ook in Hooglied 5:2 en 6:9 staat Mijn duiven, Mijn volmaakte.
Toen de zondvloed op aarde was, liet Noach later een duif uit, die kwam weer terug, waarom? Omdat hij buiten de ark geen rust kon vinden, zo kan een kind van God buiten de Heere Jezus ook geen rust vinden, je begrijpt dan nu ook waarom de Heere Jezus de ark der behoudenis wordt genoemd.
De Heere Jezus werd gedoopt in de Jordaan door Johannes, wat gebeurde er? De Heilige Geest kwam neer op Hem in een gedaante van een duif.
De Heere Jezus is zelf als een duif, zachtmoedig, onschuldig en oprecht.
Wist je dat er in de tijd van de Bijbel, de mensen bij de tempel of tabernakel ook duiven offerde? Maria de moeder van de Heere Jezus heeft dat ook gedaan.
+
Nu nog een paar weetjes over duiven:
 Wist je dat de naam Jona duif betekent?
 Wist je dat de witte duif het symbool van liefde trouw en vrede is?
 Wist je dat de duif het symbool van eenvoud en reinheid is?
 Wist je dat een duif altijd vriendelijk, zwak en nederig is?
 Wist je dat een duif geen gal heeft? Dus ook geen bitterheid?
 Wist je dat in Mattheüs 10:16b staat; zijt oprecht als de duiven?
 Wisten jullie ook dat een duif heel trouw is? In punt 4 vertel ik er meer over.
+
3. Soorten duiven.
Er zijn veel verschillende soorten duiven zoals de postduif, de houtduif, de holenduif, de witte duif, de diamantduif, en de wilde duif, volgens mij is de wilde duif dezelfde duif als de houtduif want ze zien precies hetzelfde er uit, er zijn natuurlijk nog meer soorten duiven maar ik weet ze niet allemaal.
+
Ik ga het nu over de post duif hebben; de postduiven werd soms in de oorlog gebruikt om brieven af te geven die verboden waren of vezets krantjes, de 2 meest bekendste daarvan waren: Cher Ami en G. I. Joe.
De postduif is heel waarschijnlijk familie van de rots duif.
Jullie weten denk ik wel dat postduiven gebruikt worden om berichten over te brengen of soms
gewoon voor de sport, sommige post duiven raken dan de weg kwijt gelukkig gebeurd dat niet erg vaak, ze hebben daarom een ring om hun poot (papier laten zien) en als ze dan gevonden worden weten de vinders wie de eigenaar is, helaas worden ze niet altijd gevonden.
+
Nu de holenduif; hij ziet er zo uit: -De veren zijn grijs met en roodachtige kleur op zijn borst.
-Op zijn nek zit zich een paars-groene vlek.
-Op de vleugels zitten twee zwarte strepen.
-De punt van de staart is zwart.
De holenduif broedt als enige Nederlandse duif in holen, zoals bijvoorbeeld verlaten nesten van spechten en konijnenholen. Het hol wordt door de vogel voor een groot gedeelte gevuld met kleine takjes. Het vrouwtje legt meestal twee eieren die ze vervolgens alleen uitbroedt.
Bijna overal in Europa broedt de holenduif, maar in de winter trekken de vogels van oost- en Noord Europa naar het zuiden en het westen, zoals naar Nederland.
De holenduif kan 28 tot 32 cm worden.
+
Er bestaat ook een hout duif die ook wel eens wilde duif word genoemd, die ziet er zo uit:
De bovenkant is grijs.
De onderkant is roze-grijs.
Op zijn nek zit zich een witte vlek.
Op de vleugels is een witte streep.
De houtduif is de grootste in Nederland voorkomende duif en is gemakkelijk te herkennen aan de witte vlek in zijn nek. In de vlucht zijn de witte strepen op de vleugels duidelijke te zien. De houtduif is een zware vogel, maar met dat zware gewicht vliegt hij nog snel genoeg.
De houtduif zit vaak in struiken of bomen en vliegt gewoonlijk met veel lawaai en klapperende vleugels op, waardoor er vaak wat takjes en bladeren breken.
De houtduif is in Nederland een van de meeste broed vogels, en bouwt een groot slordig nest van kleine takjes. De houtduif is ongeveer 38 tot 43 cm lang.
+
Ik ga het ook nog over de turkse tortel hebben dat is ook een duif, het is ook wel tortel duif. Hij is 31 tot 34 cm
Aanwijzen.
Hij is grijsbruin met zwart en wit, de onderkant is lichter dan de bovenkant.
De Turkse tortel is door het de lichtbruine kleur met de zwarte streep in zijn nek een goed herkenbare vogel. In de vlucht is de vogel te herkennen aan de redelijke lange staart met het zwarte einde .
De Turkse tortel maakt een slordig nest van kleine takjes in een boom. De vogel komt uit India en broedt pas vanaf 1947 in Nederland. Vanaf toen kwamen er steeds meer turkse vogels in Nederland, zodat er nu in Nederland ieder jaar tussen de 50duizend en 100duizend paren in Nederland broeden.
+
Nu de rotsduif, hij is 29 tot 35 cm lang.
De rotsduif is het best te herkennen aan de twee donkere vleugelstrepen.
Rots duiven broeden vooral in bergachtige gebieden rond het Middellandse Zee, waar het nest wordt gebouwd in een ondiepe rotsspleten. De vrouwtjes bezitten vaak jaren achter elkaar hetzelfde territorium en kiezen elke keer weer hetzelfde mannetje.
+
Als laatste de zomer tortel dat is ook een tortelduif, hij heeft nog meer namen zoals; borstortel en Europese tortel. De zomertortel is elke zomer hier en in de winter gaat hij naar Afrika, het is de enigste duif die in de winter weg trekt. Hij is 28 cm lang. De zomertortel is 1 van de kleinste duif en ook een van de rustigste. Deze duif is een zaadeter.
+
4. Meer over duiven.
Al heel vroeg voor Christus waren er tamme duiven.
Duiven eten vaak zaden, daardoor zie je ze vaak bij havens zitten waar bijvoorbeeld tarwe word geladen of gelost. Een houtduif eet ook zaden hij kan zelfs een hele eikel door slikken!
Stadsduiven leven in de stad en kunnen daar bijna geen zaden vinden, ze eten dan gewoon friet, brood en zelfs hamburgers!
Zoals jullie al in punt 2 hebben gehoord, heeft de duif geen gal dus ook geen bitterheid, ik bedoelde daar mee; iedereen heeft denk ik wel eens overgegeven toen je ziek was, als je spuug dan op is ga je gal spugen dat is heel bitter,
omdat de duif dus geen gal heeft, heeft hij ook geen bitterheid, daarom word de Heilige Geest of de Heere Jezus ook wel eens duif genoemd, ze hebben geen bitterheid!
Als een duif eitjes legt broed ze er 16 tot 18 dagen. Als de jongen uit het ei gekomen zijn, zijn ze nog blind en bedekt met gele dons, na ongeveer 6 dagen gaan de ogen open en na 10 dagen krijgt het veertjes en na 25 dagen kan het jong al vliegen.
(plaatje 2: er is al een kuikentje uit het ei gekomen.)
+
De duif moet de jongen ook eten geven dat doet ze zo: ze zoekt eerst eten op, dat stopt ze in haar krop dat is een holte in zijn keel waar hij een poosje zijn voedsel in bewaard, en als ze bij de jongen is haalt ze het voedsel omhoog en laat de jongen uit haar bek eten.
Als een duif te veel eet gaat haar of zijn krop helemaal vol zitten, en gaat doorzakken, als de eigenaar te laat probeert er wat aan te doen gaat de duif echt in problemen komen, omdat hij het voer dan niet meer kan doorslikken en zal dan nog meer honger en dorst krijgen, met een logies gevolg dat hij nog meer gaat eten en de
krop nog voller gaat zitten, als de krop te lang blijft vol zitten gebeurt het vaak dat de duif zijn krop opengaat krabben zodat hij niet meer kan eten, bij een gewone duif dus die geen volle krop heeft kan die het gewoon doorslikken, maar bij een volle krop kan dat niet want dat is te zwaar voor de krop spieren. Het voedsel in zijn krop gaat dan verteren en gaat de duif heel erg uit zijn bek stinken, als de eigenaar niet op tijd ingrijpt, gaat de duif snel dood.
(1e foto: hier voert een duif zijn jong uit zijn krop.)
(2e foto: deze duif heeft een te volle krop.)
Ik zou ook nog wat vertellen over dat duiven zo trouw zijn; als een mannetje en een vrouwtje elkaar vinden en na de bevruchting van elkaar weggehaald worden en het mannetje na een jaar weer terug komt weet hij nog precies wie zijn vrouwtje is, de duiven zijn niet alleen aan het mannetje of vrouwtje maar ook aan de eigenaar het hok en de leefomgeving, ik heb nog een voorbeeld daarvan: er was eens een man die duiven houden en ze ergens losgelaten had, en er eentje niet terug kwam op de goede tijd, de man liep naar buiten om te kijken waar hij bleef, toen na een poosje zag hij de duif aankomen
maar de duif stortte elke keer neer, hij was zo zwak dat hij bijna niet meer kon vliegen, maar toch ging en wilde hij naar zijn baasje, uiteindelijk kwam de duif heel moe en zwak aan in zijn hok, hij kreeg eten en drinken maar de volgende morgen was hij dood, en weet je misschien wat die man opviel? Dat de duif, de Heilige Geest ook trouw is, trouw aan Zijn taak, trouw om van Jezus te getuigen, trouw in Zijn werk om Zijn gemeente vast te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2012 2:15 pm 
Offline

Geregistreerd: Za Dec 01, 2012 12:43 pm
Berichten: 50
Even een vraag van een iets andere orde. Wat wordt er verstaan onder de bevinding van ds. A. Kort en wat zal die verschillen met een kind van God die onder 'de leer van Comrie' door God is bekeerd? Ik loop daar al een tijdje over te denken en kom er niet uit


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2012 2:21 pm 
Offline

Geregistreerd: Do Okt 04, 2012 8:21 pm
Berichten: 39
Als een duif eitjes legt broed ze er 16 tot 18 dagen. Als de jongen uit het ei gekomen zijn, zijn ze nog blind en bedekt met gele dons, na ongeveer 6 dagen gaan de ogen open en na 10 dagen krijgt het veertjes en na 25 dagen kan het jong al vliegen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2012 2:23 pm 
Offline

Geregistreerd: Di Dec 11, 2012 8:48 am
Berichten: 48


Laatst gewijzigd door berea op Ma Dec 17, 2012 4:33 pm, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2012 2:32 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Okt 05, 2012 8:23 am
Berichten: 140
Beste Berea

Ik begrijp wel wat u wilt zeggen maar DJk heeft ook het antwoord niet, hij mag u misschien de weg wijzen, maar het is alles gelegen bij de Heere, stel uw vraag aan Hem, die uitleg zal u nooit vergeten en dat het al mag zijn tot uw zaligheid.


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 65  Volgende

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
Vertaald door phpBBservice.nl.