De woeste weg forum logo
Het is momenteel Vr Apr 19, 2024 4:21 am

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 65  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2012 8:27 pm 
Offline

Geregistreerd: Ma Dec 17, 2012 9:09 pm
Berichten: 2
Graag breng ik het volgende in op dit forum:

Kwalificaties zijn geen argumenten!
Allereerst wil ik opmerken dat ik mij verbaas over de woordkeuze en bejegingen die op dit forum worden gebruikt. Helaas wordt de discussie over zo’n teer en heilig onderwerp hierdoor niet respectvol gevoerd voor welke partij dan ook.! Ook de heer Kleen moet zijn toon matigen en zichzelf afvragen of hij deze wijze van kwalificeren kan verantwoorden!

Wat mij daarnaast opvalt is dat de discussie niet altijd zuiver gevoerd wordt. Over een weer worden vele kwalificaties gebruikt. Helaas ook door Ds. Kort en Ds. Roos. Ds. Roos gaat helaas mee in het kwalificeren van de stellingnemers. Ook door hem wordt het meningsverschil niet zuiver en recht van argumenten voorzien.

Visie met oude papieren!
De visie die Ds. Kort verwoordt heeft volgens mij oude papieren en is niet nieuw. Ik heb twee puriteinen er op nageslagen en wil deze graag in dit forum inbrengen.

Thomas Boston, De noodzakelijkheid van de bekering, blz. 37:
“Wij mogen daaruit niet afleiden dat de bekering aan het geloof voorafgaat, net zomin als wij uit Hebreën 12:14 mogen afleiden dat de heiligmaking aan het geloof voorafgaat. Bekering is het doel en geloof is het middel tot dat doel” Het middel is in de praktijk het eerste.

Nb. Dit boek is vertaald door M. Krijgsman, tegenwoordig Ds. M. Krijgsman!

MacCheyne, De bron van zaligheid, blz 362-364.
In de toepassing gaat over de “middelstaat”, zoals door Ds. Roos “aangetoond”. MacCheyne benoemt en spreekt drie klassen van mensen aan: 1) De niet ontwaakten, 2) De ontwaakten (middelstaat?) 3) Hen die in Christus gekomen zijn. Tot de ontwaakten zegt MacCheyne ondermeer: Het kan zijn dat God, uit vrije onferming, de bekommering in uw hart heeft verwekt; maar gij zijn nog niet behouden!.

Mijn conclusie is dan ook dat Engelse oudvaders de visie van o.a. Ds. Kort al jaren geleden goed uitgewerkt hebben. Beide oude schrijvers zijn breed geaccepteerd. Zijn en worden ze (nog) niet goed gelezen binnen de gereformeerde gemeenten?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2012 8:49 pm 
Offline

Geregistreerd: Za Dec 01, 2012 12:43 pm
Berichten: 50


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2012 9:23 pm 
Offline

Geregistreerd: Za Dec 01, 2012 12:43 pm
Berichten: 50


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2012 10:01 pm 
Dit boek gaat over of het een schijngeboorte of een wedergeboorte is. Veel mensen die onzeker over hun 'wedergeboorte' zijn, zullen het boek pakken.
Als er niets meer zeker is, is er altijd nog 1 ding zeker: er staat in openbaringen "zijt getrouw tot in den dood, en ik zal u geven de kroon des levens"


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2012 11:26 pm 
Offline

Geregistreerd: Di Dec 11, 2012 8:48 am
Berichten: 48


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2012 8:35 am 
Offline

Geregistreerd: Vr Okt 05, 2012 8:23 am
Berichten: 140


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2012 9:44 am 
Offline

Geregistreerd: Di Dec 11, 2012 8:48 am
Berichten: 48


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2012 10:20 am 
Offline
Moderator

Geregistreerd: Do Okt 04, 2012 11:42 am
Berichten: 36


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2012 10:27 am 
Offline

Geregistreerd: Vr Okt 05, 2012 8:23 am
Berichten: 140
Beste Jeath,

Hoewel dit alles niet is te schrijven wat er al zo omgaat en is beter te beleven en in te leven.

Maar m.i. legt u de vinger op een heel fundamenteel punt Zondag 7, 33 en DL, zie deze niet op zich, maar als geheel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2012 11:54 am 
Offline
Moderator

Geregistreerd: Do Okt 04, 2012 11:42 am
Berichten: 36
Dat is precies zoals ik het bedoel !!!

Dank u voor uw aanvulling !!

En inderdaad ...het is eigenlijk alleen maar voor beleving/inleving vatbaar...als ik het wonder vatten wil...staat echt mijn verstand vol eerbied stil!!!


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 65  Volgende

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
Vertaald door phpBBservice.nl.