De woeste weg forum logo
Het is momenteel Do Mrt 28, 2024 8:17 pm

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 65  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2012 10:10 am 
Offline
Moderator

Geregistreerd: Do Okt 04, 2012 11:42 am
Berichten: 36
Beste MarioA

Wat dapper dat u als GGiN-lid deze reactie druft te geven en niet klakkeloos aanneemt zoals ds Roos het voorschrijft.
U bent gelukkig zo dat u onderzoekt of de dingen alzo zijn zoals ze gezegd worden !

Zo moet het toch ook gaan...we zijn vaak maar napraters van "onze" dominees...echter het zijn allen ook maar gewone mensen!!
Natuurlijk begrijp ik ook dat ds Roos zijn mening en zijn leer zal verdedigen ik denk dat er een Godswonder voor nodig is dat in deze ook zijn ogen geopend zullen worden, oh ik hoop dan ook zo dat hij nu eens de moeite wil nemen om de argumenten van ds Kort ...eens WERKELIJK WIL EN GAAT onderzoeken en niet klakkeloos vanuit "zijn"dogmatiek blijft redeneren...
Je voelt zo aan dat als iemand met goede bewijzen aan komt om de leer der Reformatie te verdedigen dat er geschud wordt aan hun boompje oh ds Roos ik hoop dat u deze discussie ook volgt ...maar dan vraag ik u ernstig...lees toch de Kerkvaders en de Puriteinen en dan zult u toch eerlijk moeten toestemmen dat DAT de leer der zailigheid is en die ligt in GEEN ander als IN HEM, In ZIJN Volbrachte werk.
Oh U had toch ook pas VREDE in uw ziel toen u werd vrijgesproken van schuld en straf, toen u mocht weten EENS Anderen te zijn...Toen u Die Bevrijdende en vertroostende Liefde mocht ervaren...MET MINDER KAN HET TOCH NIET!!!!????
Nogmaals wat is uw Enige Troost....de ware ellende??? de Vrijspraak? de Ware Dankbaarheid?? als het goed is wordt er toch geen een gemist, deze zijn toch onlosmakelijk aan elkaar verbonden?!...anders hebt u er toch de TROOST niet van!!??

Dat wens ik u allen van harte toe!!!

Met vr gr Jaeth


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2012 12:12 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Nov 30, 2012 1:22 pm
Berichten: 28


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2012 12:27 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Okt 05, 2012 8:23 am
Berichten: 140


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2012 12:34 pm 
Offline

Geregistreerd: Do Dec 20, 2012 4:58 pm
Berichten: 13
DJK. U bevestigt dat er standen zijn in het genade leven. Helemaal mee eens. Maar mijn inziens bevestigt dat juist dat in de wedergeboorte niet de bewuste geloofstoeeigening niet (geheel) direct plaats vindt.
Want dan zouden er ook geen levende werkzaamheden des geloofs in het hongeren en dorsten naar Christus zijn.

Mijn inziens ligt de grond der zaligheid niet in deze bewuste geloofstoeeigening maar in Christus. Aan Hem wordt in de levendmaking des zondaars in ware gemeenschap verkregen door het ingeplante geloof. dat hoewel de levende oefening soms ontbreekt, onverliesbaar is.

Want ik geloof namelijk dat de zaligheid niet aan de bewuste verzekering des geloofs hangt, en dus niet buiten de genade moet worden gesloten, voor degene die niet tot de volle verzekering zijn gekomen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2012 12:37 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Nov 30, 2012 1:22 pm
Berichten: 28
....en de visie van GvL......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2012 1:24 pm 
Offline
Moderator

Geregistreerd: Ma Okt 08, 2012 9:43 am
Berichten: 24


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2012 1:31 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Okt 05, 2012 8:23 am
Berichten: 140
@ GvL

Ook de visie van GVL…….

Weet u dat wij allen een visie hebben die gebaseerd is op onze eigen natuur, en wat is onze eigen natuur een en al zonde en ongerechtigheden, waar we niet mee voor God kunnen bestaan,

Het ware beter als we Het Zaligmakende geloof deelachtig zijn, ons geschonken om niet, zoals het alleen Gods ware volk bekend is gemaakt door God in Christus, geen visie, geen eigen werk, helemaal niets dan Hij alleen,

Vele hebben het over verkiezing, roeping, rechtvaardigmaking en heiligmaking, maar weet u wat er voor de verkiezing was en is God, en als die weggelaten wordt is het leeg, en nu die God heeft door Zijn Zoon gezonden, niet nadat Adam en wij met hem in zonden was gevallen, maar van eeuwigheid, hierin ligt uw en mijn zaligheid, en zie dan op dat Lam, dat gekomen is om te vervullen wat voor ons onmogelijk is. Zijn Sion door recht te verlossen, zie niet op alle bijbelheiligen en zeg zie hier en zie daar heeft de Heere geholpen, dat ziet u nu, zij zagen het niet, gelijk wij nu, de werken des Heeren zijn voor ons verborgen, totdat Hij u verlost dan gaan de ogen open niet eerder en ook niet later, daar waar Hij komt om Zijn Recht, en u verloren moet gaan, ja moet zakken tot in de hel, en daar zal Hij die Borg en Middellaar Zijn bloed tonen en u wassen, daar waar u geen enkele gedachten nog hoop had geeft Hij u een vast Geloof en Vertrouwen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2012 2:22 pm 
Offline

Geregistreerd: Do Dec 20, 2012 4:58 pm
Berichten: 13
LS1700.

Zie mijn postingen. Ik denk dat inderdaad niet iedereen tot de zekerheid des geloofs komt en het op 1 punt destijds gebeurt, dus dat er een ontwikkeling en trekkingen in de tijd zijn.

Zie : Jacob voor Pniel.
Zie : Hosea 2. Eerst betuigt de Heere Zijn souvereigne gunst tov Zijn volk. Eerst zegt de Heere Gij zijt Mijn volk. En daarna als de Heere gesproken heeft zal het volk dan zeggen : O, mijn God.

De toeeigening volgt dus op de verzekering des Heiligen Geestes.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2012 2:43 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2012 2:44 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee
Neutraal artikel refdagblad over boek ds. A. Kort: http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... 01402#hide

Ze kijken wel uit om hun mening kenbaar te maken, dit kan immers veel abbonees kosten.

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 65  Volgende

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
POWERED_BY
Vertaald door phpBBservice.nl.