De woeste weg forum logo
Het is momenteel Vr Apr 19, 2024 11:01 am

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 65  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2012 6:16 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Okt 05, 2012 8:23 am
Berichten: 140
Wat is er nodig tot uw zaligheid?

Als hij geboren was en niet gestorven, was en is het eeuwig kwijt voor u en mij voor een ieder


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2012 6:17 pm 
Offline

Geregistreerd: Do Dec 06, 2012 12:42 pm
Berichten: 23
En dan zonder opstanding?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2012 6:23 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Okt 05, 2012 8:23 am
Berichten: 140
Om op te staan moest Hij eerst geboren worden,
probeer geen uitvluchten te zoeken en te twisten.

u twist niet met mij maar met Zijn Woord


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2012 6:24 pm 
Offline

Geregistreerd: Do Dec 06, 2012 12:42 pm
Berichten: 23
De enigste die dat probeert bent u zelf, ik stelde een vraag omdat u een halve waarheid op had getekend.... tegen het zere been geloof ik....

Bukken valt niet mee he? Echt bukken.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2012 6:29 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Okt 05, 2012 8:23 am
Berichten: 140
Hier blijkt hoe vijandig uw hart is om het op de persoon te spelen,

Als ik in uw ogen het verkeerd zie, kom dan met liefde en genegenheid en laat uw vijandschap weg dat zou uw sieren, Zijn echte volk is niet zo rauw, maar mild en zeer zachtmoedig.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2012 6:31 pm 
Offline

Geregistreerd: Do Dec 06, 2012 12:42 pm
Berichten: 23
Kijk weer....

Ik vulde u alleen aan, en u ziet dat als vijandschap... en heeft meteen een oordeel.... Gods echte volk etc. etc. beschrijvend spreker.........


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2012 7:21 pm 


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2012 7:40 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Okt 05, 2012 8:23 am
Berichten: 140
Een bericht op mijn bericht, en bevestigd !

Je zit wel op het goede spoor, kerst was een noodzakelijk feit, maar niet het doel, lees hier m.b.t. wat Het evagelie is:

1 Corinthe 15:1 Voorts, broeders, ik maak u bekend het Evangelie, dat ik u verkondigd heb, hetwelk gij ook aangenomen hebt, in hetwelk gij ook staat;

2 Door hetwelk gij ook zalig wordt, indien gij het behoudt op zodanige wijze, als ik het u verkondigd heb; tenzij dan dat gij tevergeefs geloofd hebt.

3 Want ik heb ulieden ten eerste overgegeven, hetgeen ik ook ontvangen heb, dat Christus gestorven is voor onze zonden, naar de Schriften;

4 En dat Hij is begraven, en dat Hij is opgewekt ten derden dage, naar de Schriften;

5 En dat Hij is van Cefas gezien, daarna van de twaalven.

6 Daarna is Hij gezien van meer dan vijfhonderd broeders op eenmaal, van welken het meren deel nog over is, en sommigen ook zijn ontslapen.


14 En indien Christus niet opgewekt is, zo is dan onze prediking ijdel, en ijdel is ook uw geloof.

15 En zo worden wij ook bevonden valse getuigen Gods; want wij hebben van God getuigd, dat Hij Christus opgewekt heeft, Dien Hij niet heeft opgewekt, zo namelijk de doden niet opgewekt worden.

16 Want indien de doden niet opgewekt worden, zo is ook Christus niet opgewekt.

17 En indien Christus niet opgewekt is, zo is uw geloof tevergeefs, zo zijt gij nog in uw zonden.

18 Zo zijn dan ook verloren, die in Christus ontslapen zijn.


Kijk, hier zie je dat het gaat om de prediking van PASEN!!!
Nogmaals, het is waar, voor ons moet het gaan om pasen, dit heeft ook Abraham geloofd..op de berg des Heeren zal het Voorzien worden, vanuit deze optiek kan het alleen waarlijk kerst zijn, kerst werd het waarlijk in de harten van de Emausgangers als Hij de Schriften opende…

Alleen door ZIJN DOOD is Hét Leven…geen levenvoor de dood..vandaar is het geheel terecht dat er na pasen kerst is, of de blijdschap van de levende hoop, gefundeerd en vast, naar de Schriften, er is geen ware kerst als we niet geloven in Christus..dan geloven in een valse Messias, Simeon heeft geweten dat Christus tot een val en opstanding was

1 Petrus 1:3 Geloofd zij de God en Vader van onzen Heere Jezus Christus, Die naar Zijn grote barmhartigheid ons heeft wedergeboren, tot een levende hoop, door de opstanding van Jezus Christus uit de doden.


1 Petrus 1:23 Gij, die wedergeboren zijt, niet uit vergankelijk, maar uit onvergankelijk zaad, door het levende en eeuwig blijvende Woord van God.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2012 7:53 pm 


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2012 8:44 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 65  Volgende

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
Vertaald door phpBBservice.nl.