De woeste weg forum logo
Het is momenteel Do Mrt 28, 2024 7:57 pm

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Vr Apr 10, 2015 4:12 am 
Offline

Geregistreerd: Za Apr 04, 2015 6:44 pm
Berichten: 5
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Niemand zegd dat het boek gelijk is met Gods Woord,ik zei dat het er op gebasserd was.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 10, 2015 9:53 am 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee
Geachte lezers,

Ik heb mijn scherpe uitspraak over ds. De Heer enigszins aangepast, omwille van de ergernis en klachten hierover onder sommige lezers. Niet om in te houden, en mijn uitgesproken gedachten over hem in te trekken, maar eigenlijk temeer om sommige beginnende onderzoekers aangaande de Bijbelse heilsleer en on-Bijbelse dwaalleer...niet af te willen stoten. Over de inhoud van deze bewering doe ik persoonlijk echter niets af, en doe daaromtrent derhalve geen spijtbetuiging. Ten laatste, denk ik persoonlijk zelfs dat dominee de Heer van zichzelf niet weet of beseft in welke duivelse leerdwaling hij gelooft, verstrikt en gevangen zit. Alleen God kan hem dit tonen en hieruit verlossen. Maar zolang Saulus Van Tarsen voor zijn bekering tekeer ging als een briesende leeuw, menende Gode een welbehaaglijk werk te doen, was hij een vijand van de kerke Gods op aarde en de leer die zij aanhingen. Na zijn bekering is hem dit een droefenis gebleven tot aan het einde van zijn leven. Het gaat hier dus uiteindelijk niet meer om personen, want ik heb echt geen strijd tegen vlees en bloed. Het meest ergerlijke is dat de Ger. Gemeenten hem aangewezen hebben, achtende de Bijbelse wijsheid en bekwaamheid te hebben, om de inhoud van de Bijbelse leer in de twee boeken van ds. A. Kort te bestrijden. In de boeken van ds. Kort gaat het immers ook niet om hem of zijn leer, maar om de leer die naar de godzaligheid is.

Predik het woord; houd aan tijdelijk, ontijdelijk; wederleg, bestraf, vermaan in alle lankmoedigheid en leer. Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden; En zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen. Maar gij, wees wakker in alles, lijd verdrukkingen; doe het werk van een evangelist, maak, dat men van uw dienst ten volle verzekerd zij. (2 Tim. 4:2-5)

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Za Apr 11, 2015 12:03 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Za Apr 11, 2015 6:05 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Apr 03, 2015 4:19 pm
Berichten: 10
Uit een preek over zondag 7 HC van wijlen ds. C.B. Holland:

"Wat vertrouwt de ziel in het ware geloof? Zij vertrouwt onder vreze en beven, onder worstelingen en gebeden; dat niet alleen aan anderen, maar ook aan mij vergeving van zonden, eeuwige gerechtigheid en zaligheid van God geschonken zij, in en door de beloftenissen des evangelie's. Want het evangelie behelst de belofte, waarbij vergeving van zonden wordt toegezegd aan een iegelijk die in Christus Jezus gelooft. En de waarachtig gelovige is niet gelijk aan hen, die niet reageren op de bekendmaking van Gods beloften. Nee, hij geeft Gode zijn naam op, als een doemwaardig zondaar, die gewillig is, om in Christus met God verzoend te worden. En al durft hij nu eerder geloven, dat al deze weldaden aan anderen geschonken zijn, dan aan hem zelf, hij durft toch niet de vrije genadebelofte des evangelies verachten en verwerpen, en zodoende God tot een leugenaar maken. Hij laat zich over boord werpen door het heilige recht Gods en uitstoten tot Hem tegen Wie hij overtreden heeft van de moederschoot af, maar Die ook voor de overtreders gebeden heeft.

Alle vergeving, alle zaligheid verbeurd, ten enenmale verbeurd. Zij worden geschonken van God. Niet ik schenk ze mij. Nee, ten spijt dat ik ze verbeurd heb en geheel onwaardig ben, toch schenkt de Heere ze, alleen uit louter, uit enkel genade, alleen uit onverdiende goedheid. Niets in mij beweegt Hem daartoe. Alleen om de verdienste van Christus. Die alleen is de beweeggrond van zulk een schenking. Daarom is ook de verheerlijking van die verdienste het grote, eeuwige einddoel."
Uit: genade voor genade.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Za Apr 11, 2015 6:49 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Apr 03, 2015 4:19 pm
Berichten: 10
Uit een lezing van wijlen ds. D. Chr. Overduin uit Hilversum:

'Waarom is het hart van de reformatie in vele kringen verlamd? Waarom wordt er een karikatuur van gemaakt? Waarom gaat men er van uit dat slechts een enkeling van Gods volk gerechtvaardigd wordt, en dat de meesten sterven in de roeping?
Is het omdat de prediking niet doortrokken is van het wonder: tegelijk goddeloze…en...heilige…simul iustus et peccator…?

De KLEMTOON is VERLEGD naar de mens, de gerechtvaardigde of niet gerechtvaardigde mens. Laten we toch bedenken dat het een VREEMDE gerechtigheid is die door het geloof wordt omhelsd. Ik heb eens tegen iemand gezegd: Denk toch niet dat God jou rechtvaardigt; schei er toch mee uit. God vervloekt jou en mij. Dat is het enige, wat er voor ons over is. Dit is wel een beetje eenzijdig gezegd. God rechtvaardigt goddelozen…. maar toch... Christus is gerechtvaardigd naar of in de Geest (1 Tim. 3:16). Wij zijn alleen gerechtvaardigd in Gods Zoon. Die in de Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven. Hij is ons van God geschonken tot rechtvaardigheid. Dan bloeit, in de toepassing van het heil, op de puinhopen van onze waarneming, dat wonderlijk geloof, die hoop, die liefde, die stamelen: Dierbare Koning, U bent alleen alle liefde waardig. Dat worstelt ook door alles heen tot het “Abba, Vader”. Dat staat tegenover zonde, dood, vloek en verderf. Dat vindt geen aanknopingspunt, niet het minste, in zichzelf, om te zeggen: Ha, ik weet, in beginsel ben ik bekeerd en behouden. Nee, dat kan alleen maar rusten in en op het werk van Christus. Het geloof ziet op Christus. Daarom: Laat varen het systeem van schakels in het uit elkaar plukken van de keten.

Het geloof is vertrouwend van aard. Er was een man. die altijd sprak over z’n zonden… Altijd klonk het op ieder gezelschap : O, mijn zonden. Tenslotte zei iemand: mensen, die man heeft het altijd over zijn zonden, maar hebben jullie al eens gehoord dat ze vergeven zijn? Toen was de aardigheid van dat praten er af. De Heilige Geest overtuigt van zonde, omdat we In Jezus niet geloven. Die gelooft is heilig, rechtvaardig en goed.'


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Apr 13, 2015 8:41 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee
Dit zijn wel mooie Bijbelse citaten, Kay Munk. Overeenkomstig Gods Woord.... en in dezelfde lijn als de prediking van ds. Kort.
Waarom neem je niet de moeite om kennis van de inhoud van zijn boeken te nemen?

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Di Apr 14, 2015 6:45 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Apr 03, 2015 4:19 pm
Berichten: 10
DJK: Ik ga het boek binnenkort lezen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2015 9:21 am 
Offline

Geregistreerd: Vr Apr 03, 2015 12:13 pm
Berichten: 4


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2015 1:47 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Apr 03, 2015 12:13 pm
Berichten: 4


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2015 1:22 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
POWERED_BY
Vertaald door phpBBservice.nl.