De woeste weg forum logo
Het is momenteel Do Mrt 28, 2024 6:03 pm

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2012 6:33 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee
Geachte lezer, zoals sommige van u wellicht van mij weten heb ik op internet vaker deel genomen aan discussies met jongeren en ouderen waarin de leer der apostelen vaak oneer werd aangedaan. Ik kon het niet verdragen hoedanig de leer die naar de godzaligheid is zo vreselijk werd verminkt. De dienstbaren worden buiten de weg van recht en gerechtigheid, op grond van enkele wettische overtuigingen, in vrijheid gesproken, en Gods verloste volk wordt verward, verliezen hun vrijheid in Christus omdat ze teruggedreven worden onder de banden der wet, daardoor weerhouden worden van hun Tweede Man, en zitten onvertroost in het donker te treuren. Wanneer je hier op grond van Gods Woord iets te fel tegen ageert ben je uiteindelijk niet meer gewenst omdat men je niet verstaat, en wordt je met Christus, met Stephanus, en met de blindgeborene uitgeworpen buiten de legerplaats. Uiteindelijk hebben enkele goede vrienden van mij, en ikzelf, nu zelf een discussieforum geopend. Dit betekent beslist niet dat ik al hetgeen ik op m'n website dewoesteweg.nl schreef nu ter discussie stel. Maar gelijk Filippus toetrad tot de wagen van de onkundige Moor uit Candace, zo wensen wij ook naar voren te treden naar hen die met vragen en onopgeloste raadselen worstelen. Dit wil niet zeggen dat wij overal een antwoord op hebben, en in alle dingen het laatste woord wensen te hebben.

Dit forum is niet bedoeld om twistingen op te werpen waar geen redenen voor zijn, ook niet om revuloties binnen kerkverbanden op te wekken. Persoonlijk hou ik best van een stevige discussie waarin op respectvolle wijze ook gerust man en paard genoemd mogen worden. Mits het maar nooit uitdraait op lasterpraat en andere onbewezen narigheden. Rome, en ook vele kerken in onze dagen, stopte graag veel zaken in de doofpot. Dat is niet alleen nu met die pedofelieschandalen, maar ook destijds in de tijd van Maarten Luther. Wanneer Luther zijn stellingen alleen naar het Vaticaan had gestuurd, dan hadden zij er hun kachels mee aangemaakt, maar toen de moedige Maarten Luther zijn stellingen publiek aan de deur van de slotkapel te Wittenberg hamerde, brak de hel los in de Rooms Katholieke Kerk. Rome hield het gewone volk graag dom, zoals ook vele dominees en ambtdragers in onze dagen. Zolang zij de dienst maar uitmaken en de macht hebben binnen de kerken. Of zij als blinden de lammen leiden doet bij velen niet ter zake.

Ik heb naar verloop van tijd gemerkt dat ook de inhoud van mijn website de nodige geestelijke roering bij sommigen teweeg heeft gebracht. Ik wenste wel dat bij velen de schellen eens van hun ogen vielen, dat ze zouden gaan beseffen hoe ver we zijn weggedreven van de rechtvaardigingsleer van Jezus Christus en Zijn apostelen. Dan kan het niet uitblijven dat u tegen de valse leringen gaat protesteren, gelijk de protestanten tegen de valse ROOMSE leringen deden in de tijd van de reformatie. Waar zijn de protestanten in onze dagen gebleven die, met risico van verlies van vrienden, van eer en aanzien, openlijk en publiek durven te ageren tegen het leven uit de wet wat schier overal gepreekt wordt en waardoor velen met een ingebeelde hemel voor eeuwig verloren gaan, indien God het niet verhoed. Ik weet dat er nog wel enkele nachtdiscipelen zijn die bevangen zijn met de vreze der Joden, gelijk Nicodemus die in de nacht tot de Heere Jezus ging. Het volk Israel mocht in de nacht van hun verlossing in Egypteland het vlees van het geslachte paaslam niet rauw eten, Ex. 12:9. Maar hoevelen hebben in onze dagen juist wel rauw van Zijn vlees en bloed gegeten en gedronken? (Joh. 6:53-57) Deze mensen hebben hun krachtens een wettisch berouw hun klederen gescheurd, maar nog nooit hun hart middels een hartverscheurend berouw. Omdat ze nooit verloren zijn gegaan, was er in hen geen kracht om met Christus op te staan uit de doden. Zij vergeten dat het badwater der wedergeboorte een bad is van eerst verdrinken door het dodend geloof in de wet, alvorens daaruit op te komen door een levendmakend geloof in Jezus Christus. De reformatoren hebben altijd beweerd dat een waar geloof uit een stondelijke doding en levendmaking bestaat. Deze waangelovigen beelden zich in dat ze Christus door het geloof deelachtig zijn geworden, echter zonder een vloek- en kruisdood in hun geweten met Christus te zijn gestorven in de stonde toen God de wijsheid, de gerechtigheid en heiligheid van Zijn Beeld in kwam op te eisen. Waardoor er uiteindelijk nooit een hemelse vrede in hun harten kwam omdat er door God geen bloed over hun zondige geweten gestreken werd. (Hebr. 9:14-17)

Zijn wij dan bevreesd dat er verworpenen in de hemel zullen komen, en dat God niet bij machte is om de verworpen bokken van de verkoren schapen te kunnen scheiden? Wat een dwaasheid om zo te denken? Maar ik vraag u, wie neemt het nog op de rechten en deugden Gods waardoor Hij verheerlijkt wordt...?? Wie stoort zich er nog aan dat de onbekeerde honden met dozijnen aan de Tafel des Heeren durven te gaan, en Gods kinderen uiteindelijk geen lust daartoe meer hebben? Wie kan het wat schelen dat er zovele onbekeerde dominees, ouderlingen en diaken, als geestelijke dode lijken heersen over hen die door een waar geloof in Christus zijn ingelijfd? Indien u over deze dingen wilt lezen, wilt schrijven, van gedachten wilt wisselen, dan bent u van harte welkom op dit forum. Spreek en schrijf naar uw vermogen overeenkomstig Gods Woord, en redeneer niet teveel vanuit dogma's van mensenkinderen van vlees en bloed. Schaam u nooit vanwege uw onkunde, de Moorman uit Candace wist ook niks. Het enige dat hij wist was dat hij onverzoend met God was, en zo niet kon sterven en voor God kon verschijnen. Hij ging gebukt onder een ondraaglijke geestelijke last van schuld en zonden die op hem drukte. In die onhoudbare nood verkondigde Filippus hem Jezus, waarop hij verlost werd en zijn last van z'n rug viel. Wij zouden niet anders wensen als dat er zulke zwarte Moren op ons forum terecht kwamen. Aan dezulken kan je nog wat kwijt, deze zijn overal doorheen gezakt, zij hebben niets en zijn niets. Het liefst zien we dat u onder uw eigen naam of initialen schrijft, daar wij ons het Evangelie van Jezus Christus nooit behoeven te schamen, maar u mag ook onder een schuilnaam anoniem schrijven. Op dit forum worden geen smiley's gebruikt, dat vinden wij vaak spottend overkomen. Dit kan afbreuk doen aan hetgeen waarover geschreven wordt. Via de PB van dit forum kunt u contact zoeken met schrijvers die u aanspreken. Deze persoonlijk berichten (= PB) worden door de mods niet gelezen, tenzij we meldingen krijgen dat mensen lastig gevallen worden. Rechtsonder ieder geschreven bericht staat een button met een rood uitroepteken (!), deze knop kunt u gebruiken om zaken aan de mods te melden die echt niet kunnen. Wij zullen zoveel mogelijk proberen te modereren, maar kunnen uiteraard niet alles volgen. Als u ons meehelpt met het 'schoonhouden' van dit forum, dan maken in deze ook vele handen licht werk. Iedereen die mee wenst te schrijven moet zich eerst registeren met een zelfverzonnen gebruikersnaam, uw eigen naam of schuilnaam, en bijbehorend wachtwoord. Elke gebruiker kan een nieuw onderwerp aansnijden, probeer de onderwerpen in de aangegeven rubrieken aub enigszins van elkaar gescheiden te houden. Wanneer u specifieke vragen hebt aan sommigen van de beantwoorders, zet dan bovenaan uw bericht: Aan de heer DJK, of aan de heer ABC. Als u nadere uitleg wilt hebben bij het gebruik van de functies op dit forum, over hoe je moet 'quoten...etc', stuur ons dan gerust een berichtje via de PB. Mensen waarvan wij uiteindelijk merken dat zij met verkeerde bedoelingen deelnemen aan deze discussies, worden na een enkele waarschuwing van dit forum verwijderd. Laten we ons aan de regels houden en respectvol met elkaar omgaan, ook wij als moderatoren, dan houden we het langst met elkaar uit. Om een begin te maken heb ik zelf enkele onderwerpen in verschillende rubrieken alvast aangesneden.

Een beknopte uitleg van de functies op dit forum, en antwoorden op veelgestelde vragen kunt u evt. hier vinden: faq.php

Hartelijke groet,
Uw administrator DJK

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
Vertaald door phpBBservice.nl.