De woeste weg forum logo
Het is momenteel Za Apr 20, 2024 6:37 am

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten. U kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2012 9:24 pm 
Offline
Moderator

Geregistreerd: Do Okt 04, 2012 7:56 pm
Berichten: 27
Beste jongeren,

Deze rubriek is speciaal bedoelt om jullie de mogelijkheid te geven een vraag te stellen waar je misschien al lange tijd mee loopt, of die zomaar plotseling in je op is gekomen.
Wellicht ben je opgevoed met de Bijbel, en misschien ook helemaal niet. Het maakt niets uit wie je bent of waar je vandaan komt, voor de Heere zijn alle mensen gelijk, bij Hem is geen onderscheid van personen.
Iedereen heeft weleens vragen die zo persoonlijk zijn, maar toch ook heel belangrijk zijn, ze houden je bezig en je weet zo niet waar je de vraag kan stellen.
Wij zeggen niet dat we overal een antwoord op hebben, maar we willen graag proberen vanuit het Woord van God, jullie een antwoord te geven, waar je dan verder over na kan denken.

Echter, er is er maar Eén die jou een antwoord kan geven op alle vragen, en dat is God zelf. De geschiedenis van Jacob en Ezau; Ezau zegt tegen zijn broer: ik heb veel mijn broeder, maar Jacob antwoordde...dewijl ik alles heb! (Genesis 33) Zie, dat betekend dat Hij God had. En als je dat kan zeggen, met je hart, dan zijn eigenlijk in je hart alle vragen beantwoordt.

En dit is mijn wens, dat jullie dit mogen leren kennen uit Zijn genade.

Met hartelijke groet,

Joost van Campen.

ps) als je misschien geen Bijbel hebt, neem dan contact op via de pb. (persoonlijk bericht)

_________________
Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. (Matth. 10:34)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 08, 2012 5:33 pm 
Offline
Moderator

Geregistreerd: Ma Okt 08, 2012 9:43 am
Berichten: 24
Op reforum las ik de term "Oude Waarheid".

Is die er nog?

Ik bedoel: is die nog te horen van de kansels en waar?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Di Okt 09, 2012 7:49 pm 
Offline
Moderator

Geregistreerd: Do Okt 04, 2012 7:56 pm
Berichten: 27

_________________
Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. (Matth. 10:34)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Do Okt 11, 2012 2:51 pm 
Offline
Moderator

Geregistreerd: Ma Okt 08, 2012 9:43 am
Berichten: 24
Klopt, ik beluister het zeer spaarzamelijk.

Wat ik beluister, is dat heel vaak Dé Waarheid ten onder wordt gehouden. De rechte verklaring wordt niet geduld. Je wordt beschouwd als een ketter als je het anders duidt en niet mee marcheert met de massa. En ja, de vrome mens die juicht dat toe en verlustigt zich daarin. En het erge is dat ze tal van oudvaders voor hun karretje weten te spannen en aan te bevelen (de meeste mensen lezen ze toch niet) en daarmee het vertrouwen winnen van de vrome mens.

Men lijkt vast overtuigd van het eigen gelijk, maar het Woord wordt grof geweld aangedaan en daarmee worden er duizenden wellicht tienduizenden bedrogen. Op eerlijke vragen wordt zeer listig ingespeeld en snel de kop ingedrukt. Als je het niet bevindelijk kent, dan wordt direct je mond gesnoerd.

Dat het in Christus moet eindigen, daar is men het nog wel mee eens, maar het gaat om hetgeen daaraan voorafgaat. Daar is men erg druk mee en daar wil men steeds weer wat bij krijgen. De mens moet als het ware worden opgeknapt.

Ik zie het zo: men bouwt op een zandgrond in plaats van dat men verdiept en zoekt naar de Rots, het enige Fundament.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Do Okt 11, 2012 6:01 pm 
Offline
Moderator

Geregistreerd: Do Okt 04, 2012 7:56 pm
Berichten: 27

_________________
Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. (Matth. 10:34)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 12, 2012 12:24 pm 
Offline
Moderator

Geregistreerd: Ma Okt 08, 2012 9:43 am
Berichten: 24
Dank voor uw reactie.

Dat de (meeste) hoorders niet beter weten, dat ben ik met u eens. Er zijn er ook die vrees hebben of het alleen verstandelijk kennen en daarom de mond wordt gesnoerd. Uit ondervinding weet ik ook dat er zijn die het verschil (nog) niet opluisteren.

Ik ervaar dat in het ambtelijk leven meer heersers dan dienaars werkzaam zijn. Ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat er heersers zijn, die goed weten waar de schoen wringt, maar de Waarheid bewust ten onder houden. Het lijkt wel Rooms! In voorkomend geval bezit zo iemand de gave van welsprekendheid en mis(!)bruikt de één na de andere oudvader en of kinderen van God om die voor hun kar te spannen. En ….. het wordt voor zoete koek geslikt.

Er zijn velen die belangstelling hebben om het goede te horen, maar ze worden door de leiders, misleid. Wat ik wel meen op te merken, is dat de liefde ontbreekt bij dezulken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 12, 2012 8:52 pm 
Offline
Moderator

Geregistreerd: Do Okt 04, 2012 7:56 pm
Berichten: 27

_________________
Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. (Matth. 10:34)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 29, 2012 4:34 pm 
Offline

Geregistreerd: Ma Okt 29, 2012 4:12 pm
Berichten: 8
Deze site mag ik zien als een middel om een vraag te stellen.................
Als Jezus het antwoord is, mag je dan nog een vraag stellen

Ik moet zeggen dat ik juist vaak bestreden wordt door vlees tot mijn arm te stellen, mijn mond
wordt door deze veroordelingen steeds meer gestopt waardoor ik niet meer durf te spreken, terwijl in mijn hart zoveel vragen (geestelijk) leven. En het gaat dagelijks tegen mijn vlees als mijn ik en hoogmoed naar beneden wordt gehaald, doordat ik weer vlees tot mijn arm heb gesteld, of mijzelf heb gezocht en bedoelt.

Wanneer is het eens een afgesneden zaak?, het veroordeelt me dat ik niet wil buigen.
Ik wil geen goddeloze zijn, al weet ik het verstandelijk allemaal, toch weet ik niets meer, en tegelijk
wil ik de weg van mijn eigen ik en vlees, ook in mijn vermeende ootmoed, steeds moet ik dat door bittere en diepe pijnlijke oefeningen en lessen diep beleven in mijn hart.
Wie verstaat nog die diepe diepten van het hart


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 29, 2012 4:49 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 29, 2012 4:52 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten. U kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
POWERED_BY
Vertaald door phpBBservice.nl.