De woeste weg forum logo
Het is momenteel Di Apr 16, 2024 9:58 pm

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2012 11:36 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee
Uit het nieuws 03-12-2012

Door: Franklin ter Horst

Twee verdachten van lynchpartij in Ramallah opgepakt
De Israëlische veiligheidsdiensten hebben onlangs in de omgeving van Ramallah een terreurcel van Hamas opgerold. Onder de gearresteerden bevonden zich twee personen die in oktober 2000 in Ramallah bij de lynchpartij op de Israëlische reservisten Vadim Nourjips en Joseph Avrahmi betrokken zijn geweest. Deze lynchpartij tart werkelijk iedere beschrijving. http://www.timesofisrael.com/idf-uncove ... 0-members/
Link: http://www.think-israel.org/freerepubli ... lynch.html

De twee reservisten waren door een verkeerde afslag te nemen, per ongeluk op gebied terechtgekomen dat onder controle staat van het bewind in Ramallah. Ze werden door een controlepost aangehouden en vervolgens naar een politiebureau in Ramallah gebracht. Daar werden zij onder toeziend oog van Jasser Arafats ‘politie’ door een waanzinnige menigte -die bij gerucht had vernomen dat zij geheim agenten waren - weggehaald en op beestachtige wijze vermoord.



Aziz Salcha. Zijn beeld ging de wereld over toen hij zijn met bloed besmeurde handen vol trots aan de uitzinnige menigte liet zien. De beelden werden gemaakt door de tv-ploeg van het Italiaanse Medianet. Dat de beelden vervolgens de hele wereld overgingen kwam terreurmiljardair Jasser Arafat niet zo goed uit. De Italianen die de opnames hadden gemaakt werden met de dood bedreigd omdat zij zich niet zouden hebben gehouden aan de normen van berichtgeving die gelden in de gebieden die onder zijn controle vielen. Als reactie op de filmbeelden stuurde Ricardo Christiano, een vertegenwoordiger van de RAI , het officiële Italiaanse tv-station een excuusbrief aan Arafat en zijn bende dat niet zij verantwoordelijk waren voor de beelden maar de concurentie.

Geliefde vrienden in Palestina,
Wij wensen u geluk en geloven dat het onze plicht is om u te laten begrijpen wat op 12 oktober in Ramallah gebeurde. Een van de Italiaanse prive televisiestations, die een concurrent van ons is ( en niet het officiële Italiaanse tv-station RAI is) heeft de gebeurtenissen gefilmd. Daarna heeft de Israëlische televisie de beelden uitgezonden en is de publieke mening ontstaan alsof wij (RAI) deze beelden hebben gemaakt. We leggen er de nadruk bij u allen op dat dit niet het geval is omdat wij altijd de journalistieke procedures gerespecteerd hebben van de Palestijnse Autoriteiten. Wij danken u voor uw vertrouwen en u kunt er zeker van zijn dat dit niet onze manier van handelen is. Zo iets doen wij niet. Alstublieft, ontvangt onze diepgaande zegen.

Getekend, Ricardo Christiano, Representative of RAI in the Palestinian Authority.
Meerdere cameramensen die opnames van de lynchpartij hebben gemaakt, werden gedwongen de beelden niet uit te zenden. Een Britse fotograaf, Mark Seager van de Daily Telegraph, getuigt in een artikel in de Jeruzalem Post van 18 oktober 2000, dat hij zich tussen de schreeuwende mensenmassa in Ram-allah bevond: “Ik zag dat ze iets achter zich aansleepten…tot mijn afgrijzen zag ik dat het een lichaam was. Het onderste deel stond in brand, het lichaam zelf was beschoten en het hoofd was tot pulp geslagen. De meute bleef maar op hem slaan en op zijn hoofd trappen. Het waren net beesten.Ik was doodsbang” Hij vertelde dat deze lynchpartij het meest afschuwelijke was dat hij ooit is zijn leven had gezien, erger dan wat hij ooit in de Congo en Kosovo had meegemaakt. “Er was zo’n verschrikkelijke haat en woede, dat ik besloot van de plaats te vluchten”. “Ik dacht dat ik de ‘Palestijnen’ goed kende. Ik dacht dat ze vriendelijke en gastvrije mensen waren. Ik weet dat niet iedereen zo is, maar wat ik hier gezien heb, zal ik nooit vergeten. Het was moord op de meest beestachtige manier”.

Barbaren met lichaamsdelen van de twee Israëlische slachtoffers.
Nassar Atta een ‘Palestijnse’ producer van ABC vertelde in Ted Koppel’s show hoe zijn cameraman in elkaar werd geslagen toen deze de lynchpartij aan het filmen was. Een Poolse tv-ploeg die eveneens opnamen aan het maken was werd geslagen en de tapes in beslag benomen. De lynchpartij laat zien hoe diep de haat tegen het Joodse volk is geworteld.

Op basis van de televisiebeelden heeft de Israëlische veiligheidsdienst een lijst van verdachten kunnen opstellen. De Israëlische binnenlandse veiligheidsdienst Shabak riep vervolgens een speciale commissie in het leven om de betrokkenen bij de moordpartij te identificeren. In de loop der jaren zijn 22 daders gearresteerd die op de een of andere manier bij de lynchmoord betrokken zijn geweest en tot lange gevangenistsraffen veroordeeld. http://en.wikipedia.org/wiki/2000_Ramallah_lynching

Onder de arrestanten bevonden zich twee politieagenten, Khalil Shawmara en Raed Sheikh en Aziz Salcha. Beide waren betrokken bij de lynchpartij. Aziz Salcha’s beeld ging de wereld over toen hij zijn met bloed besmeurde handen vol trots aan de uitzinnige menigte liet zien. Deze Salcha is op 24 november 2004, door het Israëlische leger opgepakt en door het Israëlische Militaire Gerechtshof tot levenslange opsluiting veroordeeld. Hij is echter op 18 oktober 2011 op vrije voeten gekomen, als één van de 1027 terroristen in ruil voor de Israëlische militair Gilad Shalit. Deze beestachtige lynchpartij leverde geen enkele afkeurende reactie op door de wereldleiders en de door de islamitische wereld gegijzelde Verenigde Naties, noch enig medeleven met de nabestaanden van slachtoffers. http://www.haaretz.com/news/diplomacy-d ... s-1.390295

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2012 5:57 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee
Ik heb KLIKSAFE gevraagd om de youtubefilmpjes vrij te geven, zodat deze evt. ook door hun abbonees bekeken kunnen worden. Hgr, Kleen

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
POWERED_BY
Vertaald door phpBBservice.nl.