De woeste weg forum logo
Het is momenteel Do Mrt 28, 2024 4:14 pm

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 65  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2012 12:46 pm 
Offline

Geregistreerd: Za Dec 01, 2012 12:43 pm
Berichten: 50


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2012 3:05 pm 
Offline

Geregistreerd: Za Dec 01, 2012 12:43 pm
Berichten: 50
Met interesse heb ik uw antwoord op 'gvl' gelezen. 'gvl' haalde uit de Dordtse leerregels H. 3 en 4 Verwerp der dwal.4, ik geef het even helemaal weer: Die leren: Dat de onwedergeboren mens niet eigenlijk noch geheellijk dood is in de zonde, of ontbloot van alle krachten tot het geestelijk goed; maar dat hij nog kan hongeren en dorsten naar de gerechtigheid en het leven, en offeren een offerande van een verslagen en gebroken geest, die Gode aangenaam is.
Want deze dingen strijden tegen de klare getuigenissen der Schrift: Gij waart dood door de misdaden en de zonden (Ef. 2:1, 5); en: Het gedichtsel van des mensen hart is alleenlijk boos, te allen dage (Gen. 6:5 en 8:21). Daarenboven, hongeren en dorsten naar de verlossing uit de ellende, en naar het leven, en Gode een offerande van een gebroken geest opofferen, geldt eigenlijk van de wedergeborenen, en van degenen die zalig genaamd worden (Ps. 51:19 en Matth. 5:6).

Het komt er dus op neer dat, als ik u goed begrijp, 'dat een onwedergeboren mens, een onrechtvaardige, een ongelovige zondaar, dood is in de zonde en ontbloot is van alle geestelijk goed en niet kan hongeren en dorsten naar de gerechtigheid'. Dat heb ik vaker op uw site gelezen. Maar ik begrijp het niet en dat meen ik dat zo een dode zondaar, dood door misdaden en de zonden, gedichtsel van zijn hart alleen en altijd boos is, opgewekt is uit de dood der zonden en misdaden, ontwaakt is uit zijn diepe doodstaat, geopende ogen heeft overtuigt is van zijn zonden en op weg is naar Christus. De Dordtse vaderen geven aan dat 'daarenboven, hongeren en dorsten naar de verlossing uit de ellende, en naar het leven, en Gode een offerande van een gebroken geest opofferen, geldt eigenlijk van de wedergeborenen, en van degenen die zalig genaamd worden'. Dat is toch tegenstrijdig met elkaar? Ook al vallen de rechtvaardigverklaring en de wedergeboorte samen dan zeggen zij toch dat een wedergeboren zondaar dorst naar de gerechtigheid van Christus, kortom hij is op zoek om gerechtvaardigt te worden?. Zij leren dat er voor de rechtvaardigverklaring en de wedergeboorte een zondaar dood is en dat niets en ook niets in hem op zoek is naar God, dus geen leven voor de wedergeboorte? ook geen opwekking, ontwaking, opening der ogen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2012 3:15 pm 
Offline

Geregistreerd: Ma Okt 22, 2012 8:55 am
Berichten: 7


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2012 4:00 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2012 4:30 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2012 8:03 pm 
Offline

Geregistreerd: Ma Nov 19, 2012 11:25 am
Berichten: 3


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2012 11:12 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2012 6:30 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Okt 05, 2012 8:23 am
Berichten: 140
Beste allemaal.

Mijn schrijven is niet om commentaar te geven, ik zie en merk heel veel kennis der schriften op.

Of het verstandelijk of met het hart gekend is, is bekend bij den Heere, vandaag onderweg in de auto bezinning dag Ter Aar van afgelopen zaterdag nog eens beluisterd, u zou kunnen zeggen daar heb je hem weer met ds K Veldman, ja idd luister er maar eens goed naar, en vooral het afsluitende gebed.

Dit Kind weet het niet meer en zovelen hier weten het wel.

te beluisteren via de site DWW ds Veldman bezinnigsdag Ter Aar 1 december 2012


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2012 7:48 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Nov 30, 2012 1:22 pm
Berichten: 28
Beste AvL,

Het gaat hier niet om beter weten, maar om dingen duidelijk te krijgen.
Maar tot nog toe begint het bij mij steeds onduidelijker te worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2012 8:17 pm 
Offline
Moderator

Geregistreerd: Do Okt 04, 2012 7:56 pm
Berichten: 27

_________________
Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. (Matth. 10:34)


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 65  Volgende

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
Vertaald door phpBBservice.nl.