De woeste weg forum logo
Het is momenteel Do Mrt 28, 2024 5:21 pm

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 65  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2012 4:33 pm 
Ik heb het boek van d.s kort gelezen.
Hetgeen hij schrijft in zijn boek is allang bekend, niets nieuws onder de zon.
Hij heeft er denkelijk heel lang over gedaan eer hij alle paperassen, knipsels, meditaties etc.. bijelkaar had vergaard dus aanelkaar geplakt om daar een 'eigen'boek van te maken.
Als ik dan onder zijn preek zit te luisteren dan komen deze dingen nooit aan bod, het zijn in mijn ogen allemaal gestolen stukjes en dat tot 1 boek gemaakt.
Deze d.s preekt niet wat hij schrijft, het boek geeft mij een heel beangstigend gevoel, hoe kan het ook?
In het verleden heeft deze d.s veel drugs gebruikt, maar ook nu gedraagt hij zich als ver boven de mensen, hij omschrijft zichzelf als allerbeste vriend van God.
Ook ziet hij engelen die rond zijn huis en preekstoel vliegen zgn beschermengelen, ik word hier helemaal naar van.
Deze man verkeerd ver boven de wolken, heeft alles mee.
Een echt Kind van God gaat vaak vernederd over de aardbodem, word verdrukt en gehoond.
Laat deze d.s de hand in eigen boezem steken want in het boek wijst en wijst hij maar, maar wat is een mens? Zichzelf niet kennende?
Het HOE een mens bekeerd moet worden heb ik nog nooit uit zijn mond gehoord. geen beginsel, niets! Hij neemt 3 punten in zijn preek en vervolgens springt hij over alle punten heen naar het einde, naar de verlossing en de dankbaarheid, in snelheid van woorden spreekt hij ze uit.
Een ex oud.ger.gem in Ned.d.s zegt weleens, het zijn net kikvorsen ze springen over alles heen en zijn direkt bij het kruis, bij het bloed van Christus.
De handel en wandel van d.s Kort past totaal niet bij dit boek, alle punten zijn al een keer geciteerd in het verleden, maar ben ik de enige die dat inziet?
hij trekt hier positieve en negatieve aandacht mee, graag wil hij alle aandacht op zich gericht, het gaat hietr in dit boek niet om God maar om eigenbelang. Ik ben niet overtuigd door dit boek, het heeft mij niet rijker gemaakt dan ik was.

Gert-jan


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2012 5:09 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2012 5:15 pm 
Offline

Geregistreerd: Za Dec 01, 2012 12:43 pm
Berichten: 50
@AvL wanneer ga je nu eens inhoudelijk op de vraag van Berea in? Ik ben benieuwd naar je antwoord.

@Gert jan probeer wel met respect over dominee Kort te blijven spreken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2012 5:19 pm 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: Di Dec 18, 2012 10:53 am
Berichten: 14


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2012 5:31 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2012 5:33 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Okt 05, 2012 8:23 am
Berichten: 140


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2012 5:34 pm 
Offline

Geregistreerd: Do Dec 06, 2012 12:42 pm
Berichten: 23
Schitterend, uit welk boek heeft u dit?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2012 5:39 pm 
Offline

Geregistreerd: Za Dec 01, 2012 12:43 pm
Berichten: 50


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2012 6:18 pm 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: Di Dec 18, 2012 10:53 am
Berichten: 14


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2012 7:20 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Nov 30, 2012 1:22 pm
Berichten: 28


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 65  Volgende

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
Vertaald door phpBBservice.nl.