De woeste weg forum logo
Het is momenteel Za Apr 27, 2024 11:09 am

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 65  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2012 4:27 pm 
Offline

Geregistreerd: Di Dec 11, 2012 8:48 am
Berichten: 48


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2012 4:33 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2012 5:19 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Nov 30, 2012 1:22 pm
Berichten: 28
ik waarschuw maar vast, bladzijde 50 is bijna in zicht, en enige toenadering is niet te bespeuren.........

kerkelijk Nederland in het klein.......

Sterkte allemaal.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2012 5:34 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2012 5:37 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Okt 05, 2012 8:23 am
Berichten: 140


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2012 5:53 pm 
Offline

Geregistreerd: Za Dec 01, 2012 12:43 pm
Berichten: 50


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2012 6:19 pm 
Offline

Geregistreerd: Do Dec 06, 2012 12:42 pm
Berichten: 23
DJK, bedankt voor je antwoord...

Het is waar dat er in het Oude Testament niet gesproken wordt over besnijdenis bij meisjes. Maar in het Oude Testament, worden de vrouwen ook niet uitgesloten van het verbond, toch?

Kan het niet zo zijn, dat de vrouw in de man begrepen is? Dit is toch ook een bijbelse uitspraak?

In Gods Woord lezen we toch ook niet er vrouwen aan het Heilig Avondmaal gingen..... moeten we ze daar dan ook van uitsluiten?

Zomaar een gedachte delen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2012 7:12 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Nov 30, 2012 1:22 pm
Berichten: 28
Men leze:

De Redelijke Godsdienst, hfdstk: 31.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2012 7:18 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2012 7:46 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Okt 05, 2012 8:23 am
Berichten: 140
Zie hier enkele citaten uit een predicatie die vele hier lief is en voor waarheid wordt gehouden, wanneer gaan de ogen open, elke keer wordt hier de leer van deze predikanten verdedigd hier heeft u het bewijs zwart op wit, als dit de waarheid is wat is dan de leugen?

En die man? Hij heeft aanvankelijk maar een zeer gebrekkige kennis van het werk Gods en van Jezus. Hij weet alleen Zijn Naam, meer niet! En dan wordt een ogenblik dat ingewrochte geloof geoefend in het strijdgeschil met de farizeeën.

Zo kan het nog wel zijn, gemeente. Mensen die zeggen: ‘Ik weet dat ik vroeger bang was voor God, schuw in het gebed. Maar nu weet ik dat ik ziende geworden ben, dat bij ogenblikken een hartelijke lust en liefde mijn hart bezet, om te zeggen: O God, ik zal U hartelijk liefhebben; dat U toch zo goed voor mij bent!’

Of mensen die een verlangen kennen naar Zijn gemeenschap en zeggen: ‘Ik weet dat ik vroeger wel lust had in zondige vermaken en zondig gezelschap en zondige vrienden. Maar nu weet ik dat er ogenblikken zijn dat ik zeggen mag: Ik ben een vriend en ik ben een metgezel van allen die Uw Naam ootmoedig vrezen.’

Weer andere mensen zeggen: ‘Ik weet dat ik vroeger nergens om gaf. Er lagen geen indrukken van dood en van eeuwigheid in mijn hart. Ik leefde zoals een woudezel in hetwild.

Maar ik weet dat de rust mij nu is opgezegd; ik weet dat het zo niet meer kan. Eén ding weet ik: dat ik nu enige kennis heb gekregen van God en goddelijke zaken. Mijn leven is heel anders geworden dan vroeger. Zo kan ik niet meer verder leven en zo wil ik ook niet meer verder leven.’
Meer weten ze niet.( als er Gods kennis is weet je meer hoor)

Ze hebben wel eens van Jezus gehoord, o zo heel ver weg... En daarbij zijn ze zo ongelukkig! En dan, dan vallen de theologen hen op de rug en zeggen: ‘Dat kan niet! Dat is onmogelijk! Wil je soms ook een discipel van Hem worden?’ En naarmate dat nieuwe leven in de klem wordt gebracht, begint zich dat teer te openbaren.

Alles onder de wet, en kennis aan Christus, dit geloofd u?

Jaren heb ik hier onder gezeten, och een beetje dit en dat, beetje over zomeren en over winteren komt wel goed NEE, het komt niet goed, een ieder gaat er mee verloren.


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 65  Volgende

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
Vertaald door phpBBservice.nl.