De woeste weg forum logo
Het is momenteel Do Mrt 28, 2024 12:45 pm

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 65  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2012 3:38 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2012 5:59 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Nov 30, 2012 1:22 pm
Berichten: 28
DJK,

Wanneer word een mens dan geestelijk levend? Onder de wet kan niet, want dan is hij geestelijk dood, hoe kan hij dan wel de ware zelfkennis, ellendekennis en Godskennis ontvangen? Werkt hij dat zelf dan? Dat kan niet...., werkt God het? Dan moet daar toch uit volgen dat hij uit z'n geestelijke doodslaap is opgewekt? Dat God zijn ogen geopend heeft?

Waar wilt u de wedergeboorte in de catechismus dan plaatsen?

vr groeten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2012 7:32 pm 
Offline

Geregistreerd: Di Okt 09, 2012 9:54 am
Berichten: 47


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2012 7:33 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2012 7:47 pm 
Offline
Moderator

Geregistreerd: Ma Okt 08, 2012 9:43 am
Berichten: 24


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2012 8:39 pm 
Offline
Moderator

Geregistreerd: Do Okt 04, 2012 7:56 pm
Berichten: 27

_________________
Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. (Matth. 10:34)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2012 8:48 pm 
Offline

Geregistreerd: Ma Dec 03, 2012 7:51 pm
Berichten: 1
Beste DJK,

Ik heb verschillende berichten gelezen op de forum's, en verbaasd over de uiteenlopende reactie's op het boek van Kort. Ik daarom ook erg benieuwd naar wat u adviseert (om te lezen/luisteren) betreffend zuivere leraars. In het verleden maar ook in het heden.

Comrie, Kersten en Steenblok hebben zeer waarschijnlijk afgedaan voor u, maar wie dan wel? De ouddoom van Comrie? A.Gray, of is deze ook niet zuiver?

Ik ben benieuwd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2012 9:03 pm 
Offline

Geregistreerd: Vr Nov 30, 2012 1:22 pm
Berichten: 28
DJK, mijn vraag was: Is de mens geestelijk als God in hem gaat werken, of werkt God in een geestelijk dood mens en word hij pas een geestelijk levend mens met de wedergeboorte? U zegt: geestelijk leven is God kennen, maar de Godskennis is volgens Kort onder de wet, dus als we niet uit onze geestelijke doodstaat zijn opgewekt. Geestelijk dood zijn, en toch zelfkennis, Godskennis en ellendekennis hebben, dat kan niet, volgens u ook niet, want u schrijft: geestelijk leven is God kennen. Hieruit volgt dus dat God werkt in de mens, hem zijn ogen opend, zijn zonden en zijn ellendestaat openbaart, waaruit weer volgt dat die mens eerst uit z'n geestelijke doodslaap opgewekt moet worden, wederom geboren moet worden, wil hij Gods-, zelf- en ellendekennis hebben. Anders zou God in een geestelijk dood mens werken, hem geestelijk dood laten. Dat zegt ook de DL Hfdstk 3 en 4 van de verwerping der dwalingen, dat in de onwedergeboren mens geen leven is, zie punt 4, dus de mens moet wederomgeboren worden wil hij hongeren en dorsten naar de verlossing, en naar het leven.
Mijn vraag blijft: Is er geestelijk leven voor de wedergeboorte?

Volgens LS1700 als Christus Zich openbaart aan zijn ziel, daar volgt dan uit dat God in een geestelijk dood mens werkt, en hem pas opwekt in de wedergeboorte.

vr groeten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2012 10:09 am 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2012 12:29 pm 
Offline
Site Admin

Geregistreerd: Di Okt 02, 2012 1:38 pm
Berichten: 200
Woonplaats: Katwijk aan/zee

_________________
Houdt u zich a.u.b. aan deze regels van dit forum: viewtopic.php?f=18&t=10&p=10#p10


Omhoog
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 65  Volgende

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
POWERED_BY
Vertaald door phpBBservice.nl.